ساعت کاری 9الی 18 تماس : 0213333757109123476090

logo550

درب شیشه ای اسلایدینگ

همان طور که می دانید درب یکی از ملزمات یک ساختمان به شمار می آید. که انواع مختلف آن نقش بسیار مهی در ایجاد امنیت و حفاظت  در ساختمان را دارا می باشد .بنابراین می‌توان گفت درب‌های امروزی نسبت به گذشته، کارکردهای متنوع‌ تری پیدا کرده‌اند. مجموعه این عوامل و کارکردهای وسیع انواع درب‌ها، موجب شده تا شاهد طراحی و تولید مدل‌های مختلف درب‌های شیشه ای اسلایدینگ ساده یا درب شیشه ای اسلایدینگ  دستی و درب‌ اتوماتیک یا برقی، با انواع طرح‌ها و متریال‌ها باشیم.

درب شیشه ای اسلایدینگ یکی از متداول ترین و رایج ترین درب های اتوماتیک می باشدوبه دلیل اینکه فضای بسیار کمی را اشغال می کند ٬می توان در کمترین عرض ها هم از این نوع درب ها استفاده نمود. در اینجا ما به بررسی کاربرد و عملکرد و اجزای آن می پردازیم .

معرفی درب شیشه ای اسلایدینگ

در درب  شیشه ای اسلایدینگ ابتدا درب متحرک اول به سمت درب متحرک دوم به صورت کشویی حرکت می کند٬ روی هم قرار می گیرند و بعد از آن دو درب به سمت درب سوم به صورت کشویی حرکت می کنند و روی هم قرار میگیرند. این روند تا آخرین درب ادامه دارد٬ که این شکل حرکت اساس کار درب های اتوماتیک کشویی می باشد .

به سر خوردن درب ها بر روی یکدیگر درب اسلایدینگ می گویند .حرکت به صورت افقی و قرار گرفتن هر لنگه از درب برروی لنگه دیگر از ویژگی های درب اسلایدینگ است .

این نوع درب ها به دو دسته تقسیم میشوند:  درب های اتوماتیک کشویی دولنگه و درب های اتوماتیک کشویی چهار لنگه. که معمولا درب های اتوماتیک دو لنگه برای مکان های با رفت و امد کم است و چهار لنگه برای مکان هایی با تردد بالاست.

موارد استفاده از درب شیشه ای اسلایدینگ

درب شیشه ای اسلایدینگ به دلیل اینکه به صورت خودکار باز وبسته می شود و فضای کمی را اشغال می کند برای مکان های که پر رفت و آمد است و مکان هایی که تفاوت دمایی شبانه روز دارند و فضا های آپارتمانی که دارای چشم انداز زیبا هستند بسیار مناسب است البته که این نوع درب برای اکثر فضاها مناسب می باشد. از جمله مجتمع های مسکونی – مراکز تجاری -مراکز تولید-سازمان اداری -کارخانه ها -یا مکان های پر تردد مانند نمایشگاه های اتومبیل و سالن های همایش -رستوران ها و تالار های پذیرایی -آپارتمان ها و …

اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک کشویی

  • اپراتور
  • شیشه سکوریت
  • فریم آلومینیومی یا استیل
  • استابلایزر یا منبع تغذیه
  • مرکز کنترل که شامل اپراتور می شود
  • سنسور های مادون قرمز
  • کلید های کنترل دستی
  • قطعات دیگر از جمله موتور ها -قفل برقی -باتری -برد الکتریکی -تجهیزات ایمنی -گیربکس .

انواع درب شیشه ای اسلایدینگ

همانطور که در بخش بالا گفته شد درب شیشه ای به طور عمده به دو دسته تقسیم می شود ولی در اینجا ما ازنظر ثابت و متحرک بودن هر لنگه آن را به چهار دسته متفاوت تقسیم کردیم:

  1. دارای دو لنگه ثابت و متحرک :فضای ورودی به چهار قسمت تقسیم میشود٬ که دو قسمت کناری ثابت است و دو قسمت میانی لنگه های متحرک که حرکت آن ها در خلاف جهت دیگر می باشد .
  2. یک لنگه متحرک و یک لنگه ثابت :به صورت کشویی باز وبسته میشود وروی هم قرار می گیرد .
  3. دو لنگه متحرک : هردو لنگه همزمان به صورت کشویی حرکت می کنند .
  4. یک لنگه متحرک بدون لنگه ثابت : برای مکان هایی با عرض بسیار کم است و دیوار نقش لنگه ثابت را ایفا می کند.

عملکرد درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

درب شیشه ای اسلایدینگ با استفاده از سنسور ها و حسگر هایی که روی درب در قسمت بالا تعبیه شده کار میکند .زمانی که فردی روبه روی درب در قسمت پادری قرار میگیرد. سنسور ها بنا به عملکردی که دارند٬ شخص  را تشخیص می دهند و با ارسال سیگنال به اپراتور فرمان باز شدن می دهد و درب باز میشود و بعد از چند ثانیه مجدد درب بسته می شود .حرکت درب ها بر روی غلتک های پلاستیکی در فریم های بالا و پایین می باشد.

سنسور های استفاده شده در درب های اتوماتیک می تواند سنسور نوری -سنسور فشار – مادون قرمز -امواج فراصوتی باشد .

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای کشویی

  • ایمنی و امنیت بالا
  • امکان کنترل ورودی و خروجی افراد
  • امکان اتصال به دستگاه های حضور و غیاب کارمندان
  • امکان استفاده از حالت های انگشتی ،کارتی ویا تشخیص چهره
  • سهولت در رفت و آمد
  • کاهش مصرف انرژی ساختمان
  • راحتی در رفت و آمد افراد معلول و کم توان
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار و خاک
  • استفاده از جنبه های زیبایی و مدرن سازی ساختمان
  • بزرگتر نشان دادن فضای داخلی
  • اشغال فضای بسیار کم
  • حرکت بی صدا و آرام

ویژگی های درب های اتوماتیک اسلایدینگ

  1. قابل طراحی و تولید در ابعاد های مختلف و با توجه به اندازه و عرض فضای ورودی
  2. تنوع بالای اسلایدینگ
  3. به دلیل داشتن سنسور های تشخیص دارای بیشترین میزان امنیت می باشد .
  4. قابلیت استفاده در تمامی فصول
  5. قابلیت نصب بدون فریم

تفاوت درب شیشه ای اسلایدینگ و درب شیشه ای تاشو

در درب های شیشه ای تاشو لنگه ها هنگام باز وبسته شدن نیاز به محور زاویه ای خارجی و افقی دارند و حرکت به سمت بیرون به اندازه قطر هر درب لازم است و لنگه ها نمیتوانند به تنهایی حرکت مستقل داشته باشند .اما در درب های شیشه ای کشویی حرکت لنگه ها تنها در محور افقی است و محیط خارجی را اشغال نمیکند و هر لنگه به صورت مستقل حرکت می کند. به همین دلیل فضای کمتری را برای حرکت خود اشغال می کند.

قیمت درب شیشه ای اسلایدینگ

با در نظر گرفتن اینکه درب شیشه ای کشویی یکی از پرکاربردترین درب های اتوماتیک می باشد. قیمت این نوع درب به عوامل مختلفی نظیر تعداد لت های درب ٬ نوع فریم شیشه های درب ٬ پهنای دهنه ٬ ابعاد و میزان متراژه شیشه مورد استفاده ٬ ایجاد طرح بر روی شیشه ٬ نوع و رنگ شیشه و…. بستگی دارد.

درب شیشه ای اسلایدینگ از قطعات متعددی تشکیل شده است که قیمت این قطعات با نوسانات ارزی تغییر می کند و این موضوع برای کار فرمایان بسیار مهم می باشد.