ساعت کاری 9الی 18 تماس : 0213333757109123476090

logo550

هوشمند سازی

هوشمند سازی مبحث بسیار داغی است که امروزه بسیار شاهد پیاده سازی سیستم های هوشمند در ساختمان ها و یا ویلا ها هستیم و این صنعت هرروز در حال توسعه است.

سیستم های هوشمند سازی کمک کرده تا راحتی و آسایش بیشتری برای انسان ها به وجود بیاد . با سیستم هوشمند اما  از هر نظر خیالتان میتواند اسوده باشد زیرا جدید ترین تکنولوژی در این سیستم هوشمند سازی پیاده شده است.

امکانات سیستم های هوشمند سازی تقریبا در تمامی شرکت ها به سک صورت میباشد اما سیستم جدید هوشمند سازی اما قابلیت های خاصی دارد که در اجرای دیگر هوشمندسازی ها مشاهده نشده . در ادامه به امکاناتی که بعد از اجرا هوشمند سازی نامیده میشود میپردازیم و سیستم های هوشمند سازی را باهم مقایسه خواهیم کرد.

هوشمند سازی هتل
هوشمند سازی ویلا

هوشمند سازی هتل
هوشمند سازی دفتر کار

هوشمند سازی هتل
هوشمند سازی هتل

هوشمند سازی هتل
هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی هتل
هوشمند سازی ساختمان

هوشمند سازی هتل
هوشمند سازی کارخانه

درب اتوماتیک هوشمند

هر ساختمان و یا ویلا دارای درب اتوماتیک است . درب ها همیشه توسط ریموت درب پارکینگ کنترل میشوند که با ارسال دستور جک درب پارکینگ باز و یا بسته میشود. شما از این پس میتوانید درب را با دستیار صوتی و یا از طریق موبایل باز و بسته کنید. و در هر شرایطی باز یا بسته بودن درب را میتوانید بررسی کنید.

درب اتوماتیک هوشمند شما نیز میتواند متوجه حضور شما و یا ماشین شما شود و عملیات خاصی را برای شما اجرا کند. به فرض مثال وقتی خودرو مزدا ۳ با شماره پلاک معلوم شده جلوی درب قرار گرفت درب باز شود و چایی ساز داخل منزل روشن شود

درب اتوماتیک هوشمند


کنترل روشنایی هوشمند

سیستم روشنایی هوشمند یکی از بخش‌های اصلی خانه‌ هوشمند است که امکان کنترل از راه دور لامپ‌ها را فراهم می‌کنند. این ویژگی سیستم روشنایی هوشمند با کنترل از راه دور لامپ‌ها و یا استفاده از سنسورهای نوری و حرکتی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. از مزایای سیستم روشنایی می‌توان به این موارد اشاره کرد:


کنترل پرده هوشمند

یکی از قابلیت‌های مدرن برای هوشمند سازی اماکن، استفاده از پرده هوشمند است. امکان کنترل پرده از طریق ریموت کنترل و یا اپلیکیشن‌ها و قابلیت تنظیمات برای باز و بسته شدن آنها با توجه به میزان نور محیطی، ویژگی منحصربفردی است که علاوه بر آسایش و راحتی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.


سیستم تهویه هوشمند

سیستم تهویه هوشمند یکی از اجزای مهم برای هوشمند سازی خانه‌ها و ساختمان‌هاست که وظیفه‌ی تهویه‌ی مناسب هوا و همینطور تنظیم دما را بر عهده دارد. این سیستم بر اساس تغییرات روزانه‌ی دما و کیفیت هوا عمل می‌کند و با بکارگیری بهترین و مناسب‌ترین استراتژی‌های تهویه‌ی هوا، باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.

راهبند هوشمند

راهبند هوشمند نیز عملکرد مشابه مثل درب اتوماتیک هوشمند دارد.

شاهد نیروی انسانی برای هدایت راهبند پارکینگ هستیم که با سیستم هوشمند سازی میتوان برای مکان های نظارتی مثل شرکت ها و سازمان ها فردی را برای باز یا بسته کردن راهبند نزاشته و سیستم نظارت به صورت هوشمند عمل کند.

دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته هوشمند میتواند اختلاف های زیادی با دوربین مدار بسته نظارتی داشته باشد.

دوربین هوشمند میتواند هر انسان را تشخیص دهد. تعداد تردد نوع تردد و یا هر رفتار دیگه ای از انسان و یا اجسام را میتواند بررسی کند


صوتی و تصویری هوشمند

صدا و موسیقی بخش لذت‌بخش یک خانه‌ی هوشمند است. با نصب سیستم صوتی و تصویری هوشمند می‌توانید به سادگی لمس یک دکمه، موسیقی مورد نظر خود را در خانه پخش کنید. با نصب این سیستم می‌توانید از طریق ریموت کنترل و یا پنل لمسی، کنترل تلویزیون، رادیو، ماهواره، پخش‌کننده‌های صوتی و غیره را در دست داشته باشید.

قابلیت برنامه‌ریزی برای پخش موسیقی و غیره در زمان‌های مشخص

امکان جداسازی بخش‌های خانه و پخش موسیقی‌های مجزا در این بخش‌ها

قابلیت اتصال به سیستم‌های صوتی امنیتی و یا سیستم اعلام حریق برای هشدار حریق

 

مدیا سنتور هوشمند


امنیت و ایمنی هوشمند

سیستم های هوشمند، در فاز امنیتی و ایمنی بسیار قوی هستند. فرض کنید شما می خواهید از خانه خارج شوید و بعد از اجرای سناریوی خروج، سیستم امنیتی و ایمنی شما فعال می شود. تمامی دتکتور و آشکارسازها آمادگی کامل محافظت از منزل شما را دارند. در صورتی که کوچک ترین حریق یا حرکنی توسط دتکتورها احساس بشه آژیرها به صدا در آمده و روی گوشی شما نوتیفیکیشن میاد و شما با ورود به اپلیکیشن و باز کردن دوربین می توانید اتفاقات رو مشاهده بفرمایید.

سیستم امنیت هوشمند خانه

سرمایش و گرمایش هوشمند

سیستم‌های سرمایش و گرمایش رایج مانند موتورخانه‌ها نیاز به تنظیمات دستی دارند و این می‌تواند یک ویژگی منفی برای این سیستم‌ها باشد. سیستم سرمایش و گرمایش هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور از طریق تلفن همراه، تبلت، بلندگوی هوشمند و غیره همراه است و می‌تواند بخشی مهم و اساسی در یک سیستم خانه‌ی هوشمند باشد.


پارکینگ هوشمند

امروزه مدیریت ترافیکی در پاکینگ ها منجر به کوتاه شدن و از بین رفتن صف های طولانی انتظار، جلوگیری از گردش بی مورد در طبقات به منظور یافتن جای پارک و در نتیجه کمک به ماهش ترافیک در محیط پارکینگ، کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی (کاهش کارکرد سیستم تهویه و تخلیه هوا)، کاهش برق مصرفی و نهایتا ایجاد ارزش افزوده، از اهمیت بالایی برخوردار است.


تاسیسات و موتورخانه هوشمند

موتورخانه مصرف کننده انرژی و یکی از پر هزینه ترین بخش های یک ساختمان می باشد. نظارت دائمی موتورخانه از ملزومات اصلی ایجاد شرایط آسایش و راحتی برای ساکنین و بهره برداران ساختمان می باشد. بنابراین کنترل به روز تجهیزات نصب شده در آن امری حیاتی می باشد. موتورخانه غالبا شامل یک یا چند بویلر آب داغ یا بخار، مبدل های حرارتی و الکتروپمپ های مربوطه می باشد. پیاده سازی سیستم مدیریت هوشمند ساختمان تنها روشی است که می تواند مدیریت جامعی بر نحوه مصرف انرژی و کنترل موتورخانه و bms داشته باشد.


کنترل از راه دور هوشمند

سیستم هوشمند به معنی کنترل سیستم های هوشمند یک خانه یا ساختمان توسط یک سری سخت افزار و نرم افزار به صورت هوشمند یا از هر نقطه دنیای توسط کاربر می باشد. در سیستم های هوشمند برای کنترل از راه دور و یکپارچه سازی تجهیزات هوشمند ساختمان نیاز به یک سرور یا هاب مرکزی می باشد. این سرور وظیفه ارائه اپلیکیشن برای کنترل تمامی دیوایس ها اط هر نقطه دنیا را دارد.


اکسس کنترل هوشمند

امروزه با گسترش تهدیدهای مختلف، وجود یک ساختار امنیتی قابل اطمینان در ساختمان ها ضروری به نظر می رسد. یکی از ابعاد این ساختار پیاده سازی سیستم های کنترل دسترسی و تردد (Access Control System) در ساختمان است. در سیستم های کنترل تردد ساختمانی، آن چه که مهم می باشد شناخت در نوع طراحی است. بدین منظور در مرحله نخست شناخت فضاهای مختلف ساختمان و کاربری هر یک امری ضروری است تا در یکی از دسته های اختیار یا اعتبار ورود، قرائت گر، ورودی ها و متعلقات درب قرار گیرد و سیستم اکسس کنترل مربوط به آن در آن جا قرار دهیم.

اکسس کنترل

مراحل هوشمند سازی

هوشمند سازی ویلا

هوشمند سازی ویلا یکی از جذاب ترین پروژه های هوشمند سازی است. اجرای تمامی سیستم های نو آوری شده در هوشمند سازی ویلا ممکن است.

استخر – روشنایی و نور پردازی – سیستم امنیتی و اتومیشن ها و انواع فیچر های هوشمند سازی کنار هم یک سیستم عالی هوشمند ویلا را تشکیل میدهند

هوشمند سازی ویلا

هوشمند سازی هتل

یکی از سخت ترین نوع هوشمند سازی , هوشمند سازی هتل ها هستش.

ارتباط میان تعداد واحد های زیاد و نظارت برروی کلیه واحد ها و امکاناتی که مخصوص هتل هوشمند است باعث میشود پروژه پیچیده شود

هوشمند سازی دفتر کار

دفتر کار هوشمند فقط کنترل روشنایی یا دیگر موارد ذکر شده نمیتونه باشه . در یک دفتر کار هوشمند سیستم مدیریت کارمندان و حضور و غیاب به سبک جدید میتونه وجود داشته باشه + اضافه شدن پلتفرمی که هر یک فعالیت انجام شده توسط کارمندان ثبت شود

هوشمند سازی خانه

خب اصل هوشمند سازی برای خونه ها استارت خورده و بعد از گذشت زمان به دیگر مکان ها رسیده . در هوشمند سازی خانه تمامی امکانات روشنایی مدیاسنتر و امنیت و راحتی اجرا و پیاده سازی میشود که راجب این باره میتوانید بیشتر مطالعه کنید

هوشمند سازی خانه

هوشمند سازی ساختمان

از مهم ترین مباحث هوشمند سازی میتوان هوشمند سازی ساختمان را مثال زد. ارتباط واحد ها – سیستم اعلام حریق هوشمند و تمامی امکاناتی که تا به اینجا خوانده اید برای هر ساختمان نیاز است. امکانات ساختمان هوشمند به نیاز های یک ساختمان ساز برمیگردد

هوشمند سازی کارخانه

طبیعتا در کارخانه ها دستگاه های بزرگ و گران قیمتی وجود دارد . صاحب کارخانه از راه دور میتواند دستگاه هارا کنترل کند و یا درب اصلی را باز و بسته کند و حتی امکانات بی شماری مثل چک کردن این که چ فردی در ساعات غیر کاری در فضایی که نباید وجود دارد.